איזה הסכם זוגי יתאים לכם – ממון או חיים משותפים?

על מנת להבין איזה הסכם יתאים לכם כזוג, צריך לעשות הפרדה בין הסכם חיים משותפים לבין הסכם ממון. הסכם ממון מיועד לקבוע חלוקת רכוש, כסף ונכסים לאחר שהזוג מתגרש וההסכם יכול להיחתם גם לאחר הנישואים וניתן לבצע בו שינויים במשך השנים בהתאם לשינויים מהותיים בהכנסות הכלכליות של הזוג. הסכם חיים משותפים זוגיים לעומתו, הינו הסכם רחב הרלוונטי לחיים המשותפים של בני הזוג בניהול משק כלכלי משותף או לאחר פרידה.

האם הסכם חיים משותפים יתאים לכם?

בני זוג החיים ביחד ומנהלים משק כלכלי משותף גם ללא נישואים, נקראים ידועים בציבור ויכולים לחתום על הסכם חיים משותפים אשר מגדיר הסכמות מראש ובכתב בנוגע לנושאים כלכליים של בני הזוג. מומלץ לאשר את ההסכם בבית המשפט לדיני משפחה (בית המשפט השלום באזור מגוריכם) לאחר ניסוח ההסכם על ידי עורך דין המתמחה בדיני משפחה. ההסכם מתאים מבחינה חוקית גם לבני זוג בנות זוג מאותו מין המנהלים חיים משותפים עם ילדים או ללא ילדים.

הכרה רשמית בזוגיות שלכם דרך הסכם משפטי

בכדי להתמודד עם נושאים בירוקרטיים מול משרדים ורשויות ממשלתיים כמו המוסד לביטוח לאומי ומשרד הפנים, חשוב שתהיה הכרה רשמית לזוגיות שלכם. הסכם חיים משותפים למעשה מספק הוכחה כי אתם זוג ידועים בציבור, גם אם אתם בני זוג או בנות זוג מאותו מין. ההסכם יכול לסייע לכם לקבל הטבות מסוימות המגיעות לזוגות נשואים, בין אם אלה הטבות בנושא מיסים ובין אם אלה הטבות בנוגע לרכישת נכס. אם אתם לא מעוניינים להינשא באופן רשמי בארץ או בחו”ל, כדאי לכם לבדוק ברצינות את האופציה לחתימת הסכם חיים משותפים ולבניית זוגיות טובה יותר עם הגדרה ברורה של חלוקת הרכוש והכספים במקרה של פרידה.

ניסוח הסכם חיים משותפים זוגיים עם עו”ד מנוסים

לניסוח מקצועי של הסכם חיים משותפים זוגיים עם עורכי דין מקצועיים ואמינים, צרו קשר עם משרד עורכי דין זמירה צדוק ותוכלו לקבל ליווי וייעוץ משפטי לניסוח ההסכם על פי כל התקנות המשפטיות הנדרשות. צוות המשרד ישמח לסייע לכם להגיע להסכם הטוב ביותר מבחינתכם המשרת את האינטרסים של שני הצדדים בזוגיות שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *